Od września 1995r. jako pierwsze przedszkole w Łomży zaczęliśmy integrację w Przedszkolu Publcznym nr 4. Specyfika pracy w grupie integracyjnej wymaga od nas zupełnie innego stylu pracy, spowodowanego różnicami
w poziomie rozwoju dzieci zdrowych, i tych z orzeczeniami do kształcenia specjalnego, opracowania
i realizowania programu dostosowanego do możliwości intelektualnych i percepcyjnych wszystkich dzieci.
Praca w grupie integracyjnej wymaga ścisłej współpracy z logopedą, psychologiem, rehabilitantem ruchu oraz nauczycielami wspomagającymi a także współdziałania z rodzicami.
Do grup integracyjnych przyjmowane są dzieci w wieku od 3-6 lat, ale obowiązek przedszkolny mogą kontynuować do 9 roku życia. W 20 osobowej grupie rówieśniczej może przebywać 3 – 5 osób z deficytami rozwojowymi. Do przedszkola przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci z następującymi zaburzeniami:
dzieci niedosłyszące, słabo słyszące,
dzieci niedowidzące,
dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
dzieci z porażeniem mózgowym,
dzieci ze spektrum autyzmu,
z alergiami pokarmowymi i wziewnymi.
W każdej grupie integracyjnej pracują 2 nauczycielki i 1 nauczyciel wspomagający – surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny pracujący z dziećmi ze spektrum autyzmu. Dla potrzeb dzieci z problemami rozwojowymi
i z niepełnosprawnościami przedszkole stworzyło 4 gabinety terapeutyczne: logopedyczny, psychologiczny, Marii Montessori i gabinet rehabilitacji ruchowej. Przedszkole w ramach realizacji projektu: „Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji przedszkolnej” wzbogaciło się o salę SI oraz wydzielony plac zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami.
Nauczyciele i wychowawcy wykorzystując różnorodne programy i metody wspierają rozwój dziecka uwzględniając jego indywidualne możliwości i potrzeby rozwojowe. Wykazują dużą elastyczność stopnia integracji różnych funkcjonujących w jego ramach form kształcenia specjalistycznego.
Pokochaj nasze progi
Dlaczego my?
Wyróżnia nas
Kadra
Wsparcie terapeutyczne
„Wszystkiego, co naprawdę muszę wiedzieć, o tym jak żyć, co robić i jak się w życiu odnaleźć, nauczyłem się w przedszkolu. Mądrość nie znajdowała się na szczycie akademickiej góry, ale tam, przy piaskownicy w przedszkolu”.
Robert Fulghum
Jesteśmy jedynym Publicznym Przedszkolem Integracyjnym w Łomży.
Jako jedyne Przedszkole Publiczne w Łomży prowadzimy zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Mamy najdłuższe doświadczenie w pracy z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych.
Mamy najlepiej przygotowanych specjalistów do pracy z dziećmi zdrowymi i z niepełnosprawnościami.
W 2017 r. został otwarty w naszej placówce jako pierwszy w placówkach publicznych miasta Łomża, w pełni wyposażony gabinet Integracji Sensorycznej.
Uczymy dzieci prawdziwej integracji i współdziałania, co stanowi o ogromnej wartości przedszkola.
Nauczyciele naszego przedszkola to zespół wykwalifikowanych, zaangażowanych nauczycieli i specjalistów. Regularnie doskonalą swoje kompetencje i rozwijają umiejętności pedagogiczne; stale podnoszą kwalifikacje zawodowe. Pasją inspirują dzieci do aktywnego odkrywania świata, zdobywania wiedzy, doświadczeń i samodzielności. Nasi nauczyciele dbają o to, aby dzieci swoje poszukiwania mogły prowadzić w atmosferze miłości, życzliwości, szacunku do drugiego człowieka oraz w bezpiecznej przestrzeni. Nad prawidłowym rozwojem dzieci czuwają:
nauczyciele wychowania przedszkolnego;
oligofrenopedagodzy;
surdopedagodzy;
tyflopedagog;
logopedzi;
fizjoterapeuta;
psycholog;
terapeuci pedagogiczni;
terapeuci Integracji Sensorycznej;
pedagodzy specjalni pracujący z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Nasi wychowankowie mogą korzystać z różnych form wsparcia terapeutycznego. Udzielając pomocy psychologiczno- pedagogicznej stawiamy na rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dziecka.
Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zajęcia WWRD realizowane w oparciu o opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej (zajęcia z psychologiem, logopedą, fizjoterapeutą i innymi specjalistami).
Kierujemy się zasadą „Każdy inny – wszyscy równi”.
pedagogika socjalna i opiekuńcza, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, zarządzanie oświatą
wychowanie przedszkolne, surdopedagogika, kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów autystycznych
pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z terapią pedagogiczną, pedagogika przedszkolna, język angielski w wychowaniu przedszkolnym i w edukacji wczesnoszkolnej, kurs kwalifikacyjny w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, diagnoza i terapia SI, sensoplastyka, rytmika
edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, terapia pedagogiczna, edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, surdopedagogika, Trening Umiejętności Społecznych
psychologia, pedagogika specjalna w zakresie usprawniania dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością, oligofrenopedagogika, wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów autystycznych, integracja sensoryczna
edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym, terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego, surdopedagogika, oligofrenopedagogika, edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, tyflopedagogika, Logopedia Kliniczna, Trening Umiejętności Społecznych, terapia ręki, sensoplastyka
O naszym przedszkolu
Praca w grupie integracyjnej wymaga ścisłej współpracy z logopedą, psychologiem, rehabilitantem ruchu oraz nauczycielami wspomagającymi a także współdziałania z rodzicami.
Do grup integracyjnych przyjmowane są dzieci w wieku od 3-6 lat, ale obowiązek przedszkolny mogą kontynuować do 9 roku życia. W 20 osobowej grupie rówieśniczej może przebywać 3 – 5 osób z deficytami rozwojowymi. Do przedszkola przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci z następującymi zaburzeniami:
dzieci niedosłyszące, słabo słyszące,
dzieci niedowidzące,
dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
dzieci z porażeniem mózgowym,
dzieci ze spektrum autyzmu,
z alergiami pokarmowymi i wziewnymi.
W każdej grupie integracyjnej pracują 2 nauczycielki i 1 nauczyciel wspomagający – surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny pracujący z dziećmi ze spektrum autyzmu. Dla potrzeb dzieci z problemami rozwojowymi
i z niepełnosprawnościami przedszkole stworzyło 4 gabinety terapeutyczne: logopedyczny, psychologiczny, Marii Montessori i gabinet rehabilitacji ruchowej. Przedszkole w ramach realizacji projektu: „Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji przedszkolnej” wzbogaciło się o salę SI oraz wydzielony plac zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami.
Nauczyciele i wychowawcy wykorzystując różnorodne programy i metody wspierają rozwój dziecka uwzględniając jego indywidualne możliwości i potrzeby rozwojowe. Wykazują dużą elastyczność stopnia integracji różnych funkcjonujących w jego ramach form kształcenia specjalistycznego.
Dlaczego my?
Kadra
Wykształcenie:
pedagogika socjalna i opiekuńcza, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, zarządzanie oświatą
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
edukacja wczesnoszkolna, surdopedagogika, zarządzanie w oświacie
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
wychowanie przedszkolne, oligofrenopedagogika
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
fizjoterapia, przygotowanie pedagogiczne
Stopień:
nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
pedagogika terapeutyczna i wychowanie przedszkolne, diagnoza i terapia SI, terapia ręki, logorytmika, kurs kwalifikacyjny Metoda M. Montessori
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
logopedia ogólna i kliniczna
Stopień:
Wykształcenie:
pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, logopedia, integracja sensoryczna, terapia ręki, Trening Uwagi Słuchowej Metodą Tomatisa
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
wychowanie przedszkolne, logopedia
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, rytmika
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
wychowanie przedszkolne, surdopedagogika, kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów autystycznych
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z terapią pedagogiczną, pedagogika przedszkolna, język angielski w wychowaniu przedszkolnym i w edukacji wczesnoszkolnej, kurs kwalifikacyjny w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, diagnoza i terapia SI, sensoplastyka, rytmika
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, terapia pedagogiczna, edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, surdopedagogika, Trening Umiejętności Społecznych
Stopień:
nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
psychologia, pedagogika specjalna w zakresie usprawniania dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością, oligofrenopedagogika, wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów autystycznych, integracja sensoryczna
Stopień:
nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
filologia angielska, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, logorytmika, terapia ręki
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna
Stopień:
nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym, terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego, surdopedagogika, oligofrenopedagogika, edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, tyflopedagogika, Logopedia Kliniczna, Trening Umiejętności Społecznych, terapia ręki, sensoplastyka
Stopień:
nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, diagnoza i terapia SI, sensoplastyka
Stopień:
nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Stopień:
nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
pedagogika integracyjna edukacji elementarnej
Stopień:
nauczyciel początkujący